We werden uitgenodigd door de dienst toerisme van Singapore voor een lunch & learn sessie over de bestemming en hoe die interessant kan zijn voor MICE.
Singapore, de parel van Azië.
Voor mij een bestemming die ik enkel ken als hub voor Singapore Airlines maar na deze intieme sessie ben ik benieuwd naar meer.
Allereerst belangrijk om te weten dat Singapore Airlines binnenkort start met rechtstreekse vluchten van Brussel naar Singapore met een frequentie van 4 keer per week en dat met goede uren: aankomst dag 1 in de ochtend en retour op dag 4 in de avond.
Dan de stad zelf: modern en traditie lopen door elkaar (hetgeen moeilijker kan gezegd worden van die tegenpool in het Midden-Oosten).
Van Chinatown naar Little India tot in Marina Bay; allemaal mogelijk binnen wandelafstand.
Uiteraard zijn er ook enkele leuke manieren om de stad te bezoeken (denk maar aan de sidecars) maar vergeet zeker het uitmuntende openbaar vervoer niet.
Om te eten kan je hier je hart ophalen; Singapore kan rekenen op meer dan 50 Michelinsterren, maar ook om streetfood te proeven zit je hier op het juiste adres. De ‘hawkers’ (foodcourts met betaalbare gerechten van hoge kwaliteit) zijn talrijk aanwezig en brengen je in de juiste sfeer.
Dichtbij vinden enkele eilanden die de moeite zijn om te bezoeken voor een daguitstap. Sentosa (ten zuiden van de stad) ligt op 15 (!) minuten rijden (bereikbaar met een burg), voor Pulau Ubin moeten we 20 minuten rijden en 15 minuten de boot op: de afstanden zijn aannemelijk.
Willen we elders overnachten kiezen we voor Bintan Island, op een uur varen.
Gaan we helemaal loco kunnen we nog een vlucht nemen naar buurland Maleisië, waar Langkawi de beste optie is.
Een verrassende keuze voor een moderne ontmoeting met Azië.